6 μεγάλα έργα στη Βόρεια Ελλάδα που ξεμπλόκαραν.

Έξι μείζονα έργα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα κατόρθωσε να απεμπλέξει μέσα σε έξι μήνες η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωρώντας την υλοποίηση και ολοκλήρωσή τους.

Τα έργα αυτά, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιώργο Καραγιάννη, αποτελούν προτεραιότητες του υπουργείου, καθώς συμβάλλουν στην αναπτυξιακή διαδικασία και εδώ και πολλά χρόνια η μη υλοποίησή τους ταλαιπωρεί την περιοχή και όλη τη χώρα.

«Αναλάβαμε να βάλουμε τέλος στην αναβλητικότητα και τις καθυστερήσεις. Βάλαμε συγκεκριμένες προτεραιότητες και προχωρούμε μεθοδικά στην υλοποίηση έργων, που έμειναν πολύ πίσω τα προηγούμενα χρόνια. Έργα που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη συνολικά της Βόρειας Ελλάδας και αποτελούν πάγια αιτήματα των τοπικών κοινωνιών. Αυτά τα έργα απαλλάχτηκαν μέσα σε έξι μήνες, έπειτα από προσπάθεια και δουλειά, από όσα αποτελούσαν τροχοπέδη στην υλοποίησή τους και θα προχωρήσουν πλέον απρόσκοπτα προς υλοποίηση», τόνισε στη Voria.gr ο κ. Καραγιάννης.

Τα έξι έργα, που σύμφωνα με το υπουργείο «ξεμπλόκαραν» σε αυτό το διάστημα είναι:

1. «Μετρό Θεσσαλονίκης – Κατασκευή Βασικής Γραμμής»

Το ΚΑΣ γνωμοδότησε θετικά επί της πρότασης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για τη νέα τεχνική λύση κατασκευής του σταθμού «Βενιζέλου» (με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων). Αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες και να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού για να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό εντός του 2023.

2.«Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης Πολυγύρου, Τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα», προϋπολογισμού 23.400.000 ευρώ.

Το τμήμα Θέρμη–Γαλάτιστα, εξαιτίας των τεταμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται, τη διέλευση του από υφιστάμενους οικισμούς, σε συνδυασμό με το περιορισμένο πλάτος οδοστρώματος, παρουσιάζει αυξημένα προβλήματα οδικής ασφάλειας. Οι παρεμβάσεις αφορούν στη διαπλάτυνση κατά τμήματα της οδού, στην πλήρη αναμόρφωση ισόπεδων κόμβων, την οργάνωση της κυκλοφορίας των πεζών με κατασκευή πεζοδρομίων, καθώς και την παραλλαγή θιγόμενων δικτύων Κοινής Ωφελείας, στην κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι στις 4 Φεβρουαρίου 2020.

3. «Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια», προϋπολογισμού 8.000.000 ευρώ.

Το τμήμα Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια, διέρχεται σε εκτός σχεδίου περιοχή, η οποία χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον τουριστική, με παραθεριστικές κατοικίες, τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, βιοτεχνικές μονάδες και διάφορες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, όπως πρατήρια βενζίνης, καταστήματα τροφίμων και ποτών κλπ. Η κυκλοφορία επί της οδού είναι αρκετά μεγάλη, ιδιαίτερα δε τους θερινούς μήνες, λόγω της εξυπηρέτησης του κυκλοφοριακού φόρτου, από την πόλη της Θεσσαλονίκης προς τα παραθεριστικά κέντρα της Χαλκιδικής. Με το παρόν έργο, βελτιώνεται η υφιστάμενη οδός και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κατάθεση των προσφορών για το εν λόγω έργο είναι στις 28 Ιανουαρίου 2020.

4. «Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο περιοχής Καλοχωρίου», προϋπολογισμού 74.000.000 ευρώ.

Το έργο αυτό περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης μήκους 3,5 χλμ. περίπου, εκ των οποίων τα 1.4 χλμ. είναι ήδη σε κυκλοφορία και η κατασκευή της έχει ξεκινήσει σε προγενέστερες περιόδους. Παράλληλα αναβαθμίζεται μέρος του τοπικού οδικού δικτύου, στην βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου, αποκαθιστώντας τη σύνδεση του με τον 6ο Προβλήτα και τον ΠΑΘΕ. Το εν λόγω έργο εντάχθηκε στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη) και αναμένεται άμεσα η δημοπράτηση του.

5. «Οδική σύνδεση Εγνατίας Οδού με Λιμάνι Αλεξανδρούπολης» προϋπολογισμού 40.000.000 ευρώ.

Το έργο αφορά στην κατασκευή περιφερειακής οδού με συνολικό μήκος 6 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα, ισόπεδους κόμβους, παράπλευρο δίκτυο και τέσσερις γέφυρες. Ολοκληρώνεται η επισκόπηση των μελετών, ώστε να ενταχθεί το έργο στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσει άμεσα και η δημοπράτησή του.

6. «Κατασκευή 2ου Κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού αγωγού (ΚΑΑ) Θεσσαλονίκης».

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή νέου αγωγού, μήκους 4.400 μ.. Η λειτουργία του 2ου κλάδου , σχεδιάστηκε παράλληλα με τον υφιστάμενο 1ο κλάδο, ώστε να χρησιμοποιείται για αντικατάστασή του, σε περίπτωση συντήρησης αλλά και συμπληρωματικά αυτού στις υγρές περιόδους. Ξεπεράστηκαν τα προβλήματα χρηματοδότησης, με την ένταξη του υπολειπόμενου έργου ύψους 16.000.000 ευρώ, στο ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), και προχωράει η κατασκευή του σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.