«Εμπορικοποίηση ακαδημαϊκών προσόντων», γράφει ο Ν. Κορακιανίτης.

Από την περασμένη Πέμπτη στην επικαιρότητα και λογικό.. είναι ο Νόμος του Κράτους πλέον, για την αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων…


Το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει καμία πρόθεση να μειώσει ή να προσβάλει κανέναν πτυχιούχο από όπου και αν προέρχεται. Θα πρέπει όμως να επισημανθούν κάποια πράγματα τα οποία σίγουρα αυτή την στιγμή θα πλήξουν για ακόμα μια φορά τον κλάδο των Μηχανικών αλλά και όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
Και επειδή έχουν ακουστεί πολλές απόψεις όσον αφορά τα κλαδικά ζητήματα εγώ δεν θα ήθελα να σταθώ εκεί.


Το άρθρο 50 και ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας.

Αρχικά με βρίσκουν πλήρως σύμφωνο οι διαφωνίες όσον αφορά τις διατάξεις του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», όπου στην ουσία αίρεται στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας.
Αφού μιλάμε για Παιδεία να σταθούμε λίγο στον ρόλο του Αρμόδιου Υπουργείου που άποψη μου είναι ότι από εκεί ξεκινούν όλα.

Βλέπουμε μια καθαρά ολιστική προσέγγιση του Υπουργείου έτσι ώστε να καθορίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα αφού δεν είδαμε να γίνεται ούτε διαβούλευση αλλά ούτε να προκύπτει αυτό από τα άρθρα του Συντάγματος και στην συνέχεια από τις ανάγκες που προκύπτουν.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να διασφαλίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις και προδιαγραφές γι να μπορέσει να υλοποιηθεί ο στόχος που το Κράτος έχει βάλει.

Η επαγγελματική κατάρτιση
Και εδώ τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα:

  1. Πως γίνεται να μιλάμε αυτό το θέμα από την μία στιγμή στην άλλη;
  2. Υπάρχει η κατάρτιση πάνω στο επάγγελμα αυτό από τις σπουδές στα κολλέγια;
  3. Όσον αφορά την τεχνογνωσία η οποία διδάσκεται γνωρίζουμε ποια είναι;
  4. Οι καθηγητές έχουν την ίδια κατάρτιση με αυτή του δημοσίου;
  5. Θα μπορούν να συμμετέχουν σε προκηρύξεις τύπου ΑΣΕΠ;
  6. Υπάρχουν άλλοι περιορισμοί;
    Στο ίδιο έργο θεατές…

    Όχι δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι γίνεται χωρίς εμείς να έχουμε ενημερωθεί. Από το 2010 στον κλάδο των μηχανικών έχουν αλλάξει τα πάντα. Αποφάσεις Υπουργών περιόριζαν επαγγελματικά δικαιώματα παντελώς αυθαίρετα χωρίς καμία διαβούλευση. Τα αναφέρω αναλυτικά εξάλλου σε προηγούμενο μου άρθρο.
    Τώρα όμως έτσι όπως έγινε η συγκεκριμένη ρύθμιση, δεν έχει οριστεί με ποια διαδικασία θα διασφαλίζεται η επιστημονική κατάρτιση των ατόμων από τα κολλέγια.
    Όλο αυτό για ακόμα μια φορά θα έχει αντίκτυπο στην επαγγελματική μας ζωή αλλά κυρίως στο μέλλον των παιδιών μας αφού η επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού θα γίνεται με κριτήρια οικονομικών διδάκτρων και όχι ακαδημαϊκών ικανοτήτων.
    Πλέον με τον πήχη της καθημερινότητας όσον αφορά τον ανταγωνισμό και τις παροχές να ανεβαίνει το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υποβαθμιστεί το επίπεδο εργασίας των επιστημόνων. Έτσι θα δημιουργήσει σύγχηση και δυσεπίλυτα προβλήματα.
    Το μόνο θετικό γεγονός εως τώρα ότι κάποια τμήματα του ΤΕΕ πήραν άμεσα θέση. Περιμένουμε και υπόλοιπα και κυρίως δραστικές κινητοποιήσεις.

Νικος Κορακιανίτης: Πολιτικός Μηχανικός.